פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

ציון איתנות פיננסית

חברות ציבוריות(לאחר הנפקה בבורסה) ועיריות וקרנות ממשלתיות, מחויבות להפיק דוחות רבעוניים ושנתיים. אלו אמורים לתת לציבור הרחב מידע בנוגע להתנהלות הפיננסית שלו, מכיוון שהציבור לא פעם מושקע בחלק ממניות של החברות הציבוריות, ומושפע מהתנהלותן הכספית של העיריות. לכן חובתן של אלו לספק דוחות מפורטים בנוגע להוצאות שלהן, מאזנים כספיים, מינוף תזרים כספי ועוד.

פרמטרים: גם החברות הציבוריות וגם גופים אירגונים של הממשלה מספקים דוחות מהסוג הזה, לרובם יש פרמטרים דומים והישגים שהם אמורים לעמוד בהם ושישקפו את ההתנהלות הכלכלית. https://www.dbisrael.co.il/dbcredit

הלוואות – כמו כל משק בין אם הוא פרטי קטן גדול או ציבורי עליו לעמוד בזמנים והלוואות, כך שיחס החזר ההלוואות של החברה או הגוף משמשים גם הם כפרמטר לציון איתנות פיננסית. למשל אם ארגון או חברה ציבורית לקחו הלוואה ואינם מצליחים לעמוד בהחזרים שלה, הדבר יכול לפגוע משמעותית בציון האיתנות הפיננסית.

יתרות חייבות– קרנות וגופים ממשלתים או חברות ציבוריות נוהגות להותר לא פעם יתרות חוב, בין אם תלמידים שאינם שילמו למוסד מסוים ובין אם בהלוואה של עובד שעוד לא גבו אותה. יתרות אלו עלולות גם הן להשפיע על יתרת החייבות, שכן היא מציגה ככסף שחסר או בלתי ממומש ויכול לפגוע בציון האיתנות הפיננסית.

יחסי הון- אחד המדדים העיקרים בציון איתנות פיננסית כאשר נכללים בתוכו המון פרמטרים, עיקרם הכנסה שוטפת והתנהלות פיננסית. אלו כוללים בתוכם התחייבויות לעובדים, יחסי רכוש שוטף, יתרת ספקים ועוד. כל אלו בעצם מנסים לשכלל את יחסי ההון של החברה ולהבין את יחס ההכנסות שלה אל מול ההוצאות , אחת הדרכים הטובות לשמור על מאזן שבין הלוואה/חוב הוא על כל 100 שקלים של חוב יהיו 80 שקלים זמינים.

ציון איתנות פיננסית

דוחות המפורסמים לציבור במהלך כל רבעון או כל שנה הינם חלק מניסיון ללמוד לאתר ולפקח אחר חברות המעורבות בכספי ציבור, לכן ציון איתנות פיננסית יכולה ללמוד ואף לעזור לחברות ציבוריות וארגונים ציבוריים כיצד להתנהל בצורה יעילה יותר ונכונה יותר עם כספי ציבור וכיצד להמשיך לגדול ולהתרחב

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!