פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

מהם התפקידים של לשכת רואי חשבון?

מדינת ישראל הפכה את ראיית החשבון לדבר חוקי ומסודר בשנת 1955 וחוקקה את חוק "רואי החשבון", שעל פיו הוקם "מועצת רואי החשבון" אשר הוקם ומפוקח על ידי משרד המשפטים והוא אחראי בצורה ישירה על לשכת רואי החשבון. לשכה זו שהייתה קיימת עוד משנות השלושים של המאה הקודמת ובתחילה פעלה בצורה התנדבותית וכיום עושה זאת בצורה מקצועית, כאשר הלשכה מחויבת לעמוד בתקנים הבינלאומיים השונים. תפקידיה של הלשכה הינם שונים ורחבים, אך בעיקרם אמונים על התנהגות אתית, עידוד ואבחנה של חקיקות שונות אשר רלוונטיות לרואי החשבון ועוד. אבל האם אלו כל תפקידיה של הלשכה?  

אתיקה אבל לא רק

תפקידיה של הלשכה הינם מורכבים מלא מעט מאפיינים וכל זאת על מנת לשמור על יעילות רואי החשבון, על האתיקה שלהם אבל לא רק. ובשביל שתוכלו להבין את מהותה של לשכת רואי החשבון, הנה התפקידים שהיא ממלאת בישראל.

  • ראיית חשבון
    על לשכת רואי החשבון יהיה לטפל בכל סוגיות והשאלות החוקיות אשר רלוונטיות לרואי החשבון, החל מחקיקה, תקנות, הגנה וקידום מקצועי של רואי החשבון בישראל.
  • למידה
    אחד מהתפקידים שממלא לשכת רואי החשבון היא כמובן הלמידה וההכשרה, ועל כן עליה לספק השתלמויות שונות, לקיים סמינריונים, לערוך כנסים הרצאות ושיעורים על מנת לספק לרואי החשבון בישראל את הידע הדרוש והעדכני בראיית חשבון.
  • איחוד ופרסום
    אל כל אלו מתאספים גם כן 2 תפקידים מאוד חשובים של הלשכה, כאשר הראשון מבניהם הוא פרסום עיתונות וספרות מקצועית של רואי החשבון, פרסום של עובדות מדעיות רלוונטיות לתחום ראיית החשבון ועוד. יחד עם זאת הלשכה אחראית גם על פיתוח ואיחוד רואי החשבון בארץ, תוך כדי קנייה, השכרה והקמה של מוסדות פיזיים רלוונטיים לרואי החשבון.
  • פיקוח ובקרה
    תפקידה המרכזי של הלשכה הוא לא אחר מאשר פיקוח ובקרה על המוסדות לראיית חשבון ועל רואי החשבון בפרט. על כן יהיה על הלשכה לבקר ולוודא כי רואי החשבון אכן עומדים בסטנדרטים הבינלאומיים אליהם התחייבה הלשכה, לפקח כי לא נעשים טעויות כאלו ואחרות ובמידת הצורך גם לשמש כגורם בורר במקרים הדרושים כך.

איחוד וטיפוח

מלבד כל מה שציינו מעל הלשכה אחראית גם על טיפוח רואי החשבון, החל מקורסים והשתלמויות אליהם נשלחים רואי החשבון ברחבי העולם ועד לסמינרים כפי שציינו. אך יחד עם זאת על הלשכה לעשות ככל שביכולתה למקצע את העובדים ולשפרם.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!