פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

צייר סוריאליסטי בלגי

רנה מגריט
צייר סוריאליסטי בלגי (מאה ה 20 ) שצייר מצבים אשלייתיים והזויים המבלבלים את הצופה וגורמים לנו לתהות האם המציאות שלנו אמיתית או אשלייתית, השאלה מחריפה לאור דבקותו בדיוק אקדמי של תיאור פרטי המציאות לצד השוני ביחסים בין חלקי המציאות, מבחינת פרופורציות, גודל, נפח מרקם והרלונטיות של ההקשרים בין חלקיה של המציאות כפי שמוכרת לנו.  שהרי אנו רגילים לחוות את המציאות לפי פרופורציות קבועות, ובהקשרים קבועים – סגנונו של מגריט מבלבל וגורם לאי שקט וחוסר נוחות למתבונן.   

René Magritte (1898-1967), belgischer Maler.

בציור הידוע "בנו של אדם" (1964) נראה גבר עם חליפה שחורה, מגבעת, ותפוח עץ ירוק המסתיר את פניו. נושא שהוא חזר עליו בדרכים מגוונות שוב ושוב.

הוא חי עד יום מותו עם אשתו האהובה ז'ורז'ט שתמכה בעבודתו הייחודית ועזרה לו לקבל ביטחון שלא לנטוש את דרכו ולהתמודד גם כאשר אינו מתקבל ע"י החברה או הביקורת.   

מטרתו של מגריט הייתה להראות ש"אין ולא קיימת מציאות אחת אמיתית" הכל בעיני המתבונן… האדם הצופה הוא שיוצר בתוכו את מה שרואות עיניו ונותן למציאות פירוש אישי. לעולם לא נוכל לדעת אם האדום (למשל) שאני רואה – הוא אותו אדום שאתה רואה. למרות שאנחנו "מצביעים על אותו צבע"…
"החדר המקשיב" – שצייר בשנות החמישים למאה הקודמת – הוא ריק לחלוטין, אך ממלא אותו תפוח עץ ירוק גדול הכל מצוייר לפי הכללים האקדמיים במידת דיוק מעוררת התפעלות למרות שמערערים את תפיסת המציאות שלנו. הסוריאליסטים, הוסיפו שמות ליצירותיהם שמבלבלות אותנו ומעוותות את האמת המוכרת לנו. לכן עולות בתוכנו שאלות קיומיות שמאיימות עלינו וגם מחייבות אותנו להתייחס מחדש לחיינו הנוחים כביכול. התפוח שאנחנו רגילים לראות בו מאכל שנוצר עבורנו ע'י הטבע הוא גם בעל משמעות סמלית של תוצאה המגיעה אחרי טרחה רבה מצידנו כמי שתורמים לו סביבה נאותה שבה יצמח ויגדל.

גם אנחנו תלויים בסביבה. ילד שזכה בילדותו לחום ואהבה ותנאים המקדמים אותו כמו חופש לשחק ולהתקבל ע'י משפחתו וסביבתו – יגדל ויהפוך לפרי בשל בבגרותו. וילד שלא זכה לכך יהיה תפוח קטן ולעיתים ישאר קטן ירוק ולא יבשיל לעולם… אפשר כמובן להתייחס לסמל של התפוח לפי סיפור הפיתוי התנכי של אדם וחוה, המזכיר לנו שכולנו נולדנו עם רצון לרדוף אחרי תענוגות ולברוח מפני יסורים –  כך נבראנו, ואנחנו נמצאים בעולם הזה כדי לעלות לדרגה גבוהה יותר של קיום ולתקן את עצמנו לרמת השפעה ונתינה .

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!