פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

משבר האקלים זו המשקולת על צוואר הדורות הבאים

כדור הארץ
כדור הארץ

הדור שלנו מתאפיין בקשב מאוד תזזיתי, פעולה שנעשית עכשיו מקבלת תגובה מיידית או מאוד סמוך וכל תגובה יותר מאוחרת כבר לא נלקחת בחשבון או מקושרת לגורם שיצר אותה. למרבה הצער תהליכים בטבע הרבה יותר איטיים ממשחקי המחשב בעידן הטלפונים החכמים בכיס של כל אחד מאיתנו, ולכן התגובה של מעשים של הדור הנוכחי בתחום האקלים, בכל תחום בעצם, יורגשו רק בדורות הבאים. מה שכבר אפשר לראות בימינו, על סמך מדידות ונתונים שנאספו החל מתחילת המהפכה התעשייתית לפני כ-400 שנה, הוא שיש צורך בשינוי כיוון של פעילות האדם פחות או יותר בכל תחום.
התחום הראשון שמחייב שינוי הוא הפן הכלכלי של החיים שלנו היום. זה דומה לאדם שלוקח הלוואה מהבנק.
במידה וההלוואה סבירה יחסית להכנסות שלו ניתן להניח שהוא יוכל להחזיר את ההלוואה כמו שתיכנן ולא יהיה לאירוע המשך לא נעים. לעומת זאת, במידה וההלוואה גדולה באופן לא סביר, החוב יעבור בסופו של דבר לדור הבא שיירש את הנטל ויצטרך לטפל בבעיה שלא הוא יצר. בדומה, כאשר אנחנו עושים היום פעולות הגורמות לשינוי גדול באקלים התוצאה תימשך הרבה אחרי הדור שלנו שייצר את הבעייה ויאלץ את הדורות הבאים להיאבק במצבים קשים שלא נגרמו על ידם. אנחנו אוהבים לחשוב שנשאיר עולם יותר טוב לילדים שלנו, על מנת שזה יקרה צריך להכיר את המציאות המתגלה בתקופה האחרונה ולשנות את ההתנהגות שלנו.
חברות גדולות כבר מכירות בצד הכלכלי של פעולות שהן עושות ובמקרים רבים, יותר ויותר בזמן האחרון, ההשפעה על האקלים מתומחרת ונלקחת בחשבון במאזן הכללי. הכרה כזו בפן הכלכלי של פעילות האדם היא מבורכת היות והיא תביא לגישה בריאה ונוכל להשאיר לדורות הבאים מורשת חיובית ולא מצב משברי. שינוי הגישה בחברות הגדולות צריכות להיות מלוות בשינוי גם ברמת האדם הבודד, מה שידרוש הסברה רבה וחינוך הדור הקיים שגדל לתוך מנהגים מאד בזבזניים בהיבט האקלימי. שקית הניילון שנזרקת לפח בדיוק שעה אחרי שבעזרתה סחבו עגבניות מהסופר מכניסה לשרשרת המזון חלקיקי פלסטיק שמגיעים בסוף לאוכל של הילדים שלנו. שינוי גישה החל מרמת החברות ועד רמת הפרט יביא לכך שנשאיר לדור הבא כדור ארץ שנעים לחיות בו.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!