פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

מניות טבע בתל אביב לעומת ניו יורק

תחזיות

מניות טבע דיווחו על רווחים של 59 סנט למניה ברבעון השני של שנת 2021, מדובר על תחזית מצוינת שהצליחה להתעלות על התחזית של גולדמן אשר חזתה רווח משוער של 57 סנט למניה. כמו כן הרווחים עלו ב-7.3% במהלך השנה האחרונה, זאת בזכות מספר צעדים אשר בוצעו על ידי המנכל כדי להעלות את הרווח התפעולי.
הרווחים של חברת טבע הגיעו לסכום של 3.91 ביליון דולר, זאת בניגוד לתחזית של זאקס שצפתה רווח של 4.03 ביליון דולר. אף על פי שהמכירות עלו באחוז אפשר לראות ירידה של 2% אחוז ברווחיות בפעילות בצפון אמריקה, אפשר לייחס זאת להשפעת מגיפת הקורונה, אך למרות זאת מניות טבע נמצאות במגמת התאוששת בחודשים האחרונים. מניית טבע היא דוגמא של מניות ארביטראז' הנסחרות הן בישראל והן בניו יורק.

מגמות

טבע מחלקת את הדוח לשלושה סגמנטים שונים שבהם היא פועלת:

צפון אמריקה, בעיקר ארצות הברית וקנדה, אירופה, ושווקים בין-לאומיים אחרים.
אף על פי שהמכירות בצפון אמריקה הגיעו לסכום כולל של 1.94 ביליון דולר, מדובר על ירידה חדה של 5% זאת בגלל ירידה במכירות של התרופות הגנריות קופסקון ואנדה, עוד בעיה שהשפיעה על צריכת התרופות היא העובדה שבגלל המגיפה בתי חולים רבים הפסיקו לצרוך אותה, הם העדיפו להפנות את המשאבים שלהם לטיפול בנגיף הקורונה. זוהי מגמה אשר השפיעה על מניות טבע במהלך השנה האחרונה.

בארצות הברית המכירות ירדו ב-6% אחוזים, כלומר סכום של 1.82 ביליון דולר.
בסגמנטים הבין-לאומיים הנוספים אפשר לראות ירידה של 298 מיליון בהכנסות, זוהי ירידה של 11% מהשנה הקודמת. המכירות המשולבות של התרופות בנדקה וטרנדה עלו בשלושה אחוזים והגיעו ל 106 מיליון דולר, מה שהוביל לשיפור ברווחיות בתחום מוצרי האונקולוגיה של החברה.
מכירות המוצרים הגנריים עלו ב-3%, מה שהוביל להכנסה של 951 מיליון דולר בצפון אמריקה, ההכנסות הגיעו בזכות התרופה טרוקסימה, שהיא למעשה גרסה גנרת של ריטוקסן, מדובר בתרופה גנרית לטיפול בחולי סרטן.

גורמים נוספים אשר משפיעים על מניות טבע

אחד מן הגורמים המשמעותיים ביותר לירידה בערכן של מניות טבע היא תביעת האופיואידים. מדובר על תביעת ענק שבה הרשויות בארצות הברית תובעות את חברת טבע על נזקים שנגרמו למשתמשים בשל שימוש בתרופות שאותן שיווקו. בשבועות האחרונים אפשר לראות שישנו סיכוי לפתרון משפטי, זוהי אחת מהסיבות לאופטימיות בקרב מחזיקי מניות טבע והמשקיעים בהשקעות ארביטראז'.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!