פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
מדד

מהו מדד דאקס?

מדדים נחשבים לכלים שכיחים בכל הקשור להשקעות יציבות, בטח כאשר מדובר בתיק השקעות בעל העדפה להמנע מהשקעות תנודתיות יתר על המידה ולהישאר באפיקים בטוחים יותר. מדדים אלו תוכלו למצוא כמעט בכל מדינה, כמו בישראל בעל מדד תא 100 ותא 35 או בארצות הברית שם קיים מדד הנסדא"ק והדאו ג'ונס.
אך מבין כל אלו ישנו מדד אחד שנחשב למדד די חזק, והוא לא אחר מאשר מדד הדאקס הגרמני המייצג את 30 החברות הגדולות של גרמניה. יחד עם חוזקה של הכלכלה יש הטוענים כי מדד הדאקס אפילו מאפיין את כלכלת אירופה כולה, ובאותה נשימה נשמעת גם כן ביקורת על מספר המצומצם של החברות(30) האמורות לייצג את הכלכלה הגרמנית הענפה. אז מה הוא מדד דאקס, למה גם אתם יכולים לקחת בו חלק ומה חשבו שתדעו, במאמר הבא.

ההיסטוריה וההרכב של מדד דאקס

מדד הדאקס קם לחיים לראשונה בשנת 1959 בבורסה של העיר פרנקפורקט, ובאותם ימים הכינוי למדד היה "מדד המניות של בורסת פרנקפורט". עם השנים עבר המדד לא מעט שמות שונים וגלגולים עד שזכה לשם מדד דאקס, ובו תוכלו למצוא את 30 החברות הגדולות של גרמניה. עם זאת אלו אינן 30 החברות המובילות באופן קבוע בכלכלה, ועדיין המדד מצליח לבצע עבודה אפקטיבית. ומבין 30 החברות הגדולות תוכלו להכיר חבורת כמו BMW, ADIDAS, DEUTSCHE BANK ועוד חברות שונות ממגוון תחומים מצטרפים אל המדד הזה ומבצעים בו גיוון של קטגוריות השקעה מרובות. כמובן שיש גם אפשרויות השקעה אחרות למי שרוצה כמו https://gilboasoap.co.il/אגרו/השוואה-של-קופות-גמל-להשקעה/

מה התשואות של מדד דאקס ואיך מתחילים להשקיע בו?

במהלך חמש השנים האחרונות מדד הדאקס ביצע תשואה של 48 אחוזים, יחד עם זאת בתקופת הקורונה וכמו לא מעט מדדים ברחבי העולם הוא גם כן ראה את האחוזים השלילים. הרבעון הראשון של שנת 2020 היה יריית הפתיחה והמדד החל לצנוח מטה, כאשר את השנה הוא פותח ב13380 נקודות ועד אמצע מרץ של אותה שנה מגיע לערך של 8700. אבל יחד עם זאת עד סוף שנת 2020 הצליח מדד הדאקס להשתפר ואף להראות תשואה של 3.5 אחוזים, כשהתחזיות מנבאות עוד עלייה מבורכת. את הכניסה למסחר בדאקס על ידי השקעה בקרנות במכשיר השקעה מתאים כמו קרן הנאמנות קסם דאקס 30 או קסם ETF.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!