פורטל פיננסי: משכנתאות, הלוואות, השקעות ועוד

יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני
יואב אייבזון
יואב אייבזון
Read More
"יואב התותח!! בהשוואה לחברים שלי שהמשכנתא עלתה אצלם באזור ה1,200 1,300, אצלנו עלה ב700 שח." דור עפרוני

השלב המקדים למלחמת השחרור בצפון

כוחות הצבא של שלטון וישי בסוריה מבינים שהכוחות שמולם חלשים והם מתארגנים למתקפת נגד. הצבא האוסטרלי נסוג ממטולה וכפר גילעדי והגדוד הבריטי הוכרע עי גדודי הטנקים הצרפתים.  כל הכוח הבריטי נסוג עד קווי ראש פינה המבוצרים ולא מפתיע שבכפר בניאס ומוגור מתעוררת שוב התקווה שיתהווה מצב המאפשר ביזת הישובים היהודים. מתוך שיחות של חברי קיבוץ דן עם תושבי בניאס ומוגור מתברר כי תושבי הכפרים ערים למתרחש ועוקבים אחרי נסיגת הכוחות הבריטים והמתקפות של המטוסים הצרפתיים על עמדות התותחים של הבריטים. הם מתמלאים תקווה לנפילת הישובים בידי הצרפתים ומתעורר מחדש רצונם להשתלט על רכושם.

אבל התגבורת של חטיבה מהאוגדה הבריטית העושה דרכה מהדרום אל חזית הצפון, כשאליה מצטרפים כוחות בריטים נוספים בהם הודים, טורפת את הקלפים והכפריים מתכנסים בכפריהם מאוכזבים מההתרחשויות. התגבורת הבריטית מצליחה לסגור על צבא וישי ממזרח ומצפון ומכריעה את מתקפת הנגד הצרפתית לטובת בריטניה. צבא וישי מבקש לעזוב דרך עכו, מבוקשו ניתן לו והשקט חוזר לאזור. בניאס והישובים חוזרים לשגרת חיי שכנות רגילים.

בניאס לאחר שחרור סוריה משליטה צרפתית ותקופת מלחמת השחרור

הדי המאבק הסורי עם הכרזת העצמאות ע'י נציגי "צרפת החופשית" כולל דרישת סמכויות ניהוליות בבניאס. הסגל הסורי המחזיק במשרות הזוטרות, במיוחד בין קוניטרה  לבניאס, מאוכלס צ'רקסים שעמדו לצד הצרפתים בעת מלחמתם בלאומנים הסורים. לכן, כשמוחלפים הצ'רקסים בנציגים סורים, הסגל המנהלי של נכבדי הכפר מתנגד (אך משתף פעולה) גם כאשר מפקד המשטרה הבכיר מכריז על רצונו ביחסי שכנות תקינים עם הישובים היהודים שעל הגבול. ואכן הכרזה זו מתורגמת  לפעולות ומעשים בחיי היום יום. ללא התנגדות בפועל של תושבי בניאס.

אלא שבהדרגה התנועה הסורית הלאומנית שמה קץ לתהליך ההתיידדות המתפתח.  לאחר הניצחון על הצרפתים, מאמצי השלטון של סוריה הלאומנית עסוקים בהסחת דעתם וזעמם של ההמונים המאוכזבים מהשלטון החדש ומדרבנת את אנשיה לנתב את כעס התושבים על מצבם – כלפי הישובים היהודים. במסגרת מאמצי השלטון הסורי להסיח את דעת ההמון מקשייהם – ולהפנות כעס ושנאה כלפי ישראל וישובי הגבול הצפוני – עורכים הסורים תמרון לאורך הגבול של הגליל העליון המזרחי הכולל את בניאס, שמגמתו הגלויה, איום על ישובי הגבול ולחץ על האו"ם הדן באותה עת בגורלה של הארץ. כחלק מהתרגיל, יוצאת חוליה מבניאס מתבססת על תל דן ומניפה עליו את הדגל הסורי.

שתפו את הפוסט

חיפוש

יואב אייבזון

יועץ משכנתאות ותיק וחבר התאחדות יועצי המשכנתאות ומסייע למשפחות רבות בתחום הפיננסי מקצה לקצה

עוד על משכנתאות, הלוואות והשקעות...

Start typing to see posts you are looking for.
× לייעוץ פיננסי, עם יואב, שיחסוך לך המון כסף!